Viorel Sălan: Lucrări în Comisia pentru apărare
Ședinţa Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională
Ieri, a avut loc şedinţa Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională. Pe ordinea de zi s-au aflat trei iniţiative legislative şi anume:
L478/2020 – Proiect de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr.91/2020 privind trecerea Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale din subordinea Ministerului Afacerilor Interne în subordinea Guvernului și în coordonarea Secretariatului General al Guvernului și pentru modificarea unor acte normative;
L565/2020 – Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea LEGII nr.60 din 23 septembrie 1991 privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice;
L571/2020 – Propunere legislativă pentru completarea Legii nr.182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate.
Pentru prima iniţiativă legislativă, am propus redactarea unui raport de respingere şi am argumentat că textul propune o modificare structurală în Ministerul Afacerilor Interne care nu îşi are rostul din moment ce actualul departament a funcţionat fără greşeală aşa cum a fost conceput.
Raportul de respingere propus de mine a fost adoptat cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
Cea de a doua iniţiativă legislativă îşi propunea să modifice nu mai puţin de 18 articole din cele 31 ale textului juridic anterior al Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice actualizată, adică mai mult de jumătate, ceea ce ar fi impus mai degrabă abrogarea vechii legi.
Am propus şi pentru acest proiect de act normativ întocmirea unui raport de respingere. Din experienţa profesională anterioară statutului de senator, cunosc foarte bine toate dificultăţile pe care le poate ridica o adunare publică.
Două aspecte importante m-au determinat să mă opun. În primul rând, în noul text de lege primarul care dă aprobarea pentru desfăşurarea unei adunări publice nu avea definită nicio responsabilitate administrativă în legătură cu această semnătură, ceea ce mi s-a părut foarte grav. Iar în al doilea rând, iniţiatorii solicitau ca adunările publice să poată continua şi după ora 22.00, ceea ce intra în contradicţie directă cu prevederile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, actualizată prin Legea nr.11/09-01-2020 privind modificarea art. 2 pct. 20) din Legea nr. 61/1991.
Până la urmă, poate că nu toţi cetăţenii sunt de acord cu motivele contestării din stradă, iar unii dintre aceştia doresc să se odihnească după ora 22.00.
Şi acest al doilea raport de respingere pe care l-am propus a fost adoptat cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
Cea de-a treia propunere legislativă a fost amânată.