Meniu Principal

Ilie Toma: Românii au nevoie ca parlamentarii să gândească legi în interesul cetăţenilor și pentru siguranța acestora

Nepriceperea și dezinteresul Guvernului Orban compromit grav educația copiilor

“Eu cred că școlile ar trebui să fie deschise pentru copii, nu doar pentru alegeri. Guvernarea Iohannis-Orban ține școlile închise, total invers față de restul Europei civilizate. Dar le va deschide din nou pe 6 decembrie, când le vor transforma în secții de votare. Din păcate, s-a văzut că nu au avut niciun plan pentru elevi, nu au luat măsurile cuvenite și nu au pregătit sistemul de învățământ on-line. În continuare nu sunt testați profesorii și elevii. Această nepricepere și acest dezinteres compromit grav educația copiilor.

Se vede că epidemia crește galopant, dar nu din cauza școlilor. Totuși, Guvernul PNLa decis ca școlile să fie închise în continuare. Soluția bună este cea propusă de PSD: testarea rapidă a copiilor și a profesorilor, acolo unde există suspiciuni sau contaminați, izolarea celor pozitivi și continuarea normală a școlii pentru cei sănătoși. Cursurile on-line, așa cum sunt gândite de acest guvern, nu îi ajută pe toți elevii deoarece nu toți au acces la internet și la tehnologia necesară. Iar responsabilii din educație nu au încă soluții concrete pentru ei  și elevii au ajuns să reclame discriminarea în accesul la educație.

Suntem indignați de măsurile PNL care se bat cap în cap și parcă sunt special luate împotriva oamenilor.

Însă, alături de hunedoreni, pe 6 decembrie, vom schimba acest lucru!

Românii au nevoie de oameni în Parlamentul României care să-i trateze cu respectul cuvenit, să gândească legi în interesul cetăţenilor și pentru siguranța acestora.

Iar acești oameni se regăsesc pe listele PSD Hunedoara”, susține deputatul hunedorean Ilie Toma.

Premierul Ludovic Orban a declarat, sâmbătă, că, în acest moment, nu vede ”un motiv foarte serios” de schimbare a sistemului în baza căruia se desfăşoară cursurile şcolare, în contextul pandemiei de COVID-19

 „De la începerea anului şcolar am luat o decizie, care este o decizie care a fost fundamentată pe părerile specialiştilor, că în funcţie de nivelul de răspândire a virusului în comunitate, şcolile pot să funcţioneze, în clasă, jumătate în clasă – jumătate online sau integral online, când se depăşeşte rata de 3 la mie. Acest sistem l-am folosit. Din punctul meu de vedere, nu văd, în momentul de faţă, un motiv foarte serios ca să schimbăm acest sistem”.

Maria Hogman