Meniu Principal

DAS Deva: Asociații de proprietari – principalele atribuții ale Adunării generale

Adunarea generală este structura supremă de conducere și decizie a asociației de proprietari. Este formată din toți proprietarii membri ai asociației, se convoacă cel puțin o dată pe an – în primul trimestru și în cadrul acesteia se iau cele mai importante decizii pentru imobil. Modalitatea de convocare și desfășurare a Adunării generale, precum și atribuțiile acesteia sunt reglementate de Legea asociațiilor de proprietari.

Principalele atribuții ale Adunării generale a proprietarilor:

  • alege și revocă din funcție persoanele din conducerea asociației de proprietari – președinte, membri ai comitetului executiv și cenzor
  • adoptă, modifică și revocă hotărâri
  • adoptă și modifică bugetul de venituri și cheltuieli al asociației
  • adoptă hotărâri privind executarea lucrărilor de întreținere, reparații, modernizare, consolidare și reabilitare termică și eficiență energetică a blocului
  • adoptă hotărâri privind numărul și funcțiile persoanelor încadrate cu contract individual de muncă sau contract de prestări servicii în cadrul asociației de proprietari, precum și nivelul salariilor și indemnizațiilor acestora
  • stabilește modalitățile și tranșele de plată a contribuțiilor fiecărui proprietar, pentru fiecare categorie de cheltuieli
  • stabilește sistemul de penalizări pentru restanțele afișate pe lista de plată a cheltuielilor comune
  • mandatează președintele și comitetul executiv pentru angajarea și eliberarea din funcție a administratorului și cenzorului
  • poate stabili plafoanele minime de la care se realizează achiziționarea bunurilor sau contractarea serviciilor, pe baza ofertelor firmelor care îndeplinesc cerințele asociației de proprietari
  • adoptă și modifică statutul și regulamentului imobilului

DE REȚINUT! Adunarea generală poate fi convocată de președintele asociației de proprietari, de comitetul executiv sau de cel puțin 20% din numărul proprietarilor membri ai asociației de proprietari. Convocarea se face cu 10 zile înainte de data la care are loc adunarea generală, prin afișare la loc vizibil și pe bază de tabel nominal convocator sau scrisoare recomandată, cu conținut declarat și confirmare de primire. Cvorumul necesar la prima convocare este de jumătate plus unu dintre membrii asociației.

Reconvocarea Adunării generale se face în maximum 15 zile de la data primei convocări, iar în cadrul acesteia decide majoritatea membrilor prezenți, indiferent de numărul acestora.

Hotărârile Adunării generale se consemnează doar în timpul ședinței și se aduc la cunoștința proprietarilor în cel mult 7 zile de la adunarea generală, prin afișare la avizier.

IMPORTANT! Proprietarii de apartamente și reprezentanții asociațiilor de proprietari pot solicita Direcției de Asistență Socială Deva sprijin, îndrumare sau consiliere privind obligațiile și drepturile ce le revin în administrarea proprietății comune, la numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030 / Tasta 7 (Compartimentul Asociații de Proprietari), de luni până joi – între orele 8:00 – 16:30 și vineri – între orele 8:00 – 14:00.

Direcția de Asistență Socială Deva