Prelungirea timpului de predare alocat zilnic pentru elevi
Unii experți recomandă prelungirea programului de predare ca măsură adecvată în situațiile în care elevii au pierdut până la un an de zile de școală. Iimpactul pe care l-ar putea avea prelungirea programului de învățare pentru elevi, așa încât aceștia să recupereze pierderile educaționale suferite în pandemie, ar putea fi benefic.
Activitățile de recuperare a materiei pierdute în pandemie pot presupune prelungirea timpului de predare alocat zilnic pentru elevii, clasele și școlile afectate. Studiile internaționale recente arată că această prelungire tinde să fie benefică pentru copii, dar nu este automat o măsură adecvată pentru profesori, iar impactul asupra acestora ar trebui analizat înainte să fie luate decizii, arată experți în psihologia educației.
Programele remediale, până acum mai degrabă limitate la nivelul sistemului educațional din România, sunt considerate o prioritate pentru limitarea impactului negativ al crizei Covid-19 în educație.
Necesitatea este cu atât mai mare cu cât, în România, potrivit unor evaluări, elevii români au pierdut 110 zile din anul școlar trecut, adică jumătate. Or, participarea la acțiunile coordonate de autoritățile centrale – vezi “Școală după școală” – a fost foarte limitată.
Pe de altă parte, un program mai lung de lucru ar avea un impact mult mai dur asupra profesorilor, orele suplimentare de predare însemnând timp în plus și pentru planificarea lecțiilor, evaluări, raportări și alte activități.