Meniu Principal

DAS Deva: Asociaţii de proprietari. Ce drepturi au proprietarii de apartamente

 Zeci de sesizări ale proprietarilor de apartamente din municipiul Deva, nemulțumiți de activitatea asociațiilor de proprietari din care fac parte, ajung anual la Compartimentul Asociații de Proprietari al Direcției de Asistență Socială Deva.
 Majoritatea petiționarilor reclamă neconcordanțe în listele de plată ori la calculul cheltuielilor asociației sau își exprimă nemulțumirea față de activitatea președintelui sau administratorului, fără a-și folosi însă drepturile reglementate de lege, în relația cu asociația de proprietari.
 DREPTURILE proprietarilor membri ai asociațiilor de proprietari:
  •  participarea, cu drept de vot, la Adunarea Generală a asociației de proprietari; dreptul de a candida, de a alege și de a fi aleşi în structura organizatorică a asociației de proprietari – cu condiţia ca persoana în cauză să aibă capacitate deplină de exercițiu
  • dreptul de a fi informaţi în legătură cu toate aspectele care privesc activitatea asociației de proprietari
  • dreptul de a solicita, în scris și de a primi copii după orice document al asociației de proprietari
  • dreptul de a primi explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari
  • dreptul de a contesta, în scris, lista de plată (în termen de 10 zile de la afișarea acesteia)
  • dreptul de a solicita recalcularea cotelor de întreținere
  • dreptul de a beneficia de reparația părților comune
  • dreptul de a solicita eliberarea de adeverințe din care să rezulte dacă apartamentul înregistrează datorii la cotele de întreținere, penalitățile și modul de calcul al acestora, precum şi sumele constituite ca fond de rulment sau fond de reparații
  • dreptul de a contesta procesele-verbale ale Adunării Generale a asociației de proprietari și deciziile Comitetului Executiv sau ale președintelui asociației, dacă acestea sunt contrare legii
 DE REŢINUT! Orice solicitare a proprietarilor de apartamente se adresează, în scris, președintelui asociației de proprietari, care are obligația de a răspunde, tot în scris, punctual și concret, în termen de 10 zile de la primirea acesteia.
 În lipsa unui răspuns în termenul legal sau în cazul unui răspuns evaziv sau nesatisfăcător din partea asociației, proprietarii de apartamente au la dispoziție alte două variante:
  •  să se adreseze, în scris, Direcției de Asistență Socială Deva – Compartimentul Asociații de Proprietari
  • să sesizeze instanța de judecată.
 IMPORTANT! Proprietarii de apartamente și reprezentanții asociațiilor de proprietari pot solicita Direcției de Asistență Socială Deva sprijin, îndrumare sau consiliere privind obligațiile și drepturile ce le revin în administrarea proprietății comune, la numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030 / Tasta 7 (Compartimentul Asociații de Proprietari), de luni până joi – între orele 8:00-16:30 și vineri – între orele 8:00-14:00.
Direcția de Asistență Socială Deva