Cîmpeanu: Bursa de merit şi-a pierdut din semnificaţie
Anul trecut școlar 53% dintre elevii României aveau medii peste 8,50, anunță ministrul Educației, care susține că printre ei erau și analfabeți funcțional: Notele au fot irelevante nu din cauza profesorilor, nu din cauza elevilor, ci din cauza situaţiei generate de pandemie
“53% dintre elevii României aveau medii mai mari de 8,50. Printre aceştia numărându-se şi elevi care au fost din păcate încadraţi la analfabeţi funcţional”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a afirmat că este „ilogic să consideri că în învăţământul din România avem elevi de top într-o proporţie mai mare de jumătate”.
„Bursa de merit a fost gândită pentru a stimula competiţia, performanţa şi învăţarea. Odată cu stabilirea unui prag arbitrar, pentru nota 8,50 este arbitrată, bursa de merit şi-a pierdut din semnificaţie major deoarece la finalul anului 2020 – 2021, 53% dintre elevii României aveau medii mai mari de 8,50. Adică mai bine de jumătate.Atunci când ai mai mult de jumătate elevi care au depăşit acest prag de 8,50, printre aceştia numărându-se şi elevi care au fost din păcate încadraţi la analfabeţi funcţional, este ilogic să consideri că în învăţământul din România avem elevi de top într-o proporţie mai mare de jumătate”, a continuat Sorin Cîmpeanu.
Întrebat dacă aceste note au fost acordate pe nedrept, ministrul Educaţiei a subliniat că acestea au fost „irelevante nu din cauza profesorilor, nu din cauza elevilor, ci din cauza situaţiei generate de pandemie”.
Prin „situație generată de pandemie” se poate înțelege și evaluarea transformată și influențată chiar de predecesoarea sa la minister, Monica Anisie, prin eliminarea tezelor și apeluri publice la o evaluare „prietenoasă”, mergând chiar până la a le sugera profesorilor că în anul 2020 nu vor lăsa elevi corigenți.