Profesorii, creatori de resurse educaționale deschise
Formarea a 3.500 de profesori pentru a deveni creatori de resurse educaționale deschise va fi o nouă direcție pe care va continua programul CRED, potrivit declarației făcute de secretarul de stat din Ministerul Educației, Maria Manea.
Aceasta a spus că o altă componentă care va fi dezvoltată în viitorul apropiat va fi formarea directorilor și a inspectorilor pentru abilitare curriculară.
Maria Manea: „Cel mai cunoscut proiect al Ministerului Educației este proiectul CRED, pentru că acoperă cel mai mare grup țintă de profesori. Este vorba despre două direcții către care vom merge în CRED.
Prima dintre ele este aceea a unei activități în care se presupune formarea a 3.500 de profesori din sistem în a deveni creatori de resurse educaționale deschise iar, a doua acțiune va merge în direcția formării directorilor. După ce se va termina concursul de directori, se presupune că toamna ar fi cel mai rezonabil moment în care vom putea face asta, după titularizare, definitivat, examene naționale, concursul de directori.
Odată finalizat concursul de directori, vor putea să participe la formarea de abilitare curriculară, pentru că profesorii în CRED au fost formați pe abilitare curriculară și directorii sunt cei care merg în asistență la profesorii formați pe abilitare curriculară, dar ei nu au fost formați. Vom merge în direcția formării directorilor și încercăm și pe cea a inspectorilor școlari care fac inspecțiile de specialitate”.