Meniu Principal

Sorin Marica: În sistemul educațional românesc încă există inegalități

Noul an școlar – învățământul online este obligatoriu

 Ministerul Educației a anunțat că de cele 250 de mii de tablete pot beneficia doar copiii ale căror familii nu dețin nici măcar un telefon conectat la Internet. Această condiție nu este corelată cu realitatea sărăciei din sate. 55% dintre părinții din mediul rural nu-și permit câte un dispozitiv digital pentru fiecare elev, iar 40% dintre elevii de la sat n-au avut acces la școala online. Cu toate acestea, Ministerul Educației a dat un ordin încă din aprilie în care se precizează că învățământul online este obligatoriu.
Sorin Marica: Pentru copiii din mediul rural școala a devenit o problemă

“Am vorbit cu elevi, cu profesori și cu reprezentanții autorităților publice din comunitățile județului nostru. În acest moment, cu toții sunt foarte confuzi. Nu cred că suntem în contextul în care putem să ne gândim la scenarii perfect funcționale, aplicabile tuturor școlilor.

Pentru copiii din mediul rural, de când a început pandemia,  școala a devenit o problemă din punct de vedere material și al accesului la educație.  Rezultatele vorbesc de la sine: peste jumătate dintre părinți n-au lucrat, iar peste 40% n-au putut să asigure suficiente alimente, produse de igienă, medicamente sau rechizite pentru copiii lor.

La ore, de obicei participă 50% dintre elevi, iar majoritatea dintre ei folosesc telefonul sau calculatorul destul de lent, astfel că orele merg mai greu”, este de părere deputatul Sorin Marica.

Școala copilului din mediul rural în perioada pandemiei de COVID-19

“Realitatea în România este foarte diferită față de cea prezentată la televizor. Lipsa dispozitivelor conectate la internet este o problemă minoră, față de școlarii care nu au șansa la educație pentru că provin dintr-un mediu defavorizat, iar dacă înainte le era foarte dificil să aibă parte de o educație, acum le este chiar imposibil. Sunt elevi care nu pot participa la ore pentru că părinții îi pun la treabă prin gospodărie, sau să stea cu frații lor mai mici. Sunt familii și cu 6-7 copii, acolo clar nu pot avea cu toții acces la educația online. S-a promis că vor primi tablete, dar acestea încă nu au apărut. Și când vor apărea va fi dificil, pentru că vor trebui învățați fiecare să le folosească și sunt elevi care nu au nici telefon”, a adăugat Sorin Marica.

Victor Ponta: Nu există reguli clare, o unitate de acțiune și decizie

“Școala este la fel de importantă ca și Sănătatea și Economia. Dacă Guvernul Orban și PNL sunt interesați doar de Alegeri și voturi – noi trebuie să căutăm și să prezentăm soluții!

Din păcate, soluțiile prezentate de Președintele Iohannis sunt greșite – și au deficiențe majore.

“Descentralizarea deciziei” de a deschide școala este doar o metodă clasică de scăpa de responsabilitate, nu există reguli clare, o unitate de acțiune și decizie / doar fuga de răspundere a celor care ne-au bagat în această situație.

Trebuie venit urgent cu soluții adevărate – nu putem să acționăm toți cum a acționat Președintele- care “s-a spălat pe mâini” și a “spălat” de răspundere și Guvernul LUI!” susține Victor Ponta, liderul Pro România.

 

Viața copiilor și a familiilor acestora, din mediul rural, în peioada pandemiei
Un studiu publicat recent arată că:

  • peste 40% dintre elevi nu au participat la şcoala online;
  • 1 din 3 părinţi recunosc că n-au petrecut mai mult timp cu copiii lor pe perioada stării de urgență, deşi aceștia ar fi avut nevoie de suport sporit;
  • 40% dintre părinți n-au reușit să asigure necesarul de alimente, rechizite, produse de igienă, curățenie ori medicamente;

–   2 din 5 părinți au fost nevoiți să adopte strategii de reducere a cheltuielilor ;

–  1.200 de școli din România au toaleta în curte.

 

Maria Hogman