„România Educată” primește vacanță „pe termen nedefinit”
Vacanța „pe termen nedefinit”, anunțată de președintele Iohannis, criticată de reprezentanții Federației Asociațiilor de Părinți: Nu avem siguranța că peste 2 săptămâni situația se va îmbunătăți. Prin eliminarea educației online, condamnă toți elevii din România la ignoranță, fără nicio bază și justificare științifică
Federația Națională a Părinților își exprimă totalul dezacord cu privire la anunțul deciziei ca toți elevii să se afle în vacanță școlară, începând cu data de 25.10.2021, precizează Federația EDUPART într-o scrisoare deschisă adresată președintelui Klaus Iohannis, primită de Edupedu.ro.
Reprezentanții părinților susțin că „O vacanță pe termen nedefinit (nu avem siguranța că peste 2 săptămâni situația epidemiologică se va îmbunătății semnificativ și elevii vor putea reveni în bănci), în mijlocul primului semestru școlar, înseamnă o întrerupere bruscă a ritmului de învățare al elevilor, anulându-se, practic, tot efortul depus de dascăli de la începutul anului școlar”.
Aceștia critică decizia anunțată de Șeful Statului, spunând că „faptul că toți elevii se vor afla în vacanță nu va conduce la o reducere a mobilității ci, din contră, o va intensifica”. „Suntem profund indignați de abordarea complet discriminatorie față de elevi”, scriu reprezentanții părinților.
Modificarea calendarului anului școlar prin prelungirea duratei cursurilor în vară va perturba și va face imposibilă desfășurarea întregului calendar de activități din perioada iunie-august 2022: Evaluarea Națională și Bacalaureatul (pentru care va fi, cu siguranță, nevoie de sesiuni speciale), examenele de titularizare și definitivat, mobilitatea cadrelor didactice etc. În plus, decalarea calendarului examenului de bacalaureat, îi va pune în imposibilitatea de a se încadra în calendarul internațional pe absolvenții care doresc să studieze la universități din străinătate.
Prin eliminarea opțiunii educației online, Ministerul Educației condamnă toți elevii din România la ignoranță, fără nicio bază și justificare științifică. Ca reprezentanți ai părinților acestor elevi, suntem profund indignați de abordarea complet discriminatorie față de elevi, familiile lor care au investit în dispozitive pentru cursuri online și față de copleșitoarea majoritate a școlilor din România care au acces la internet și tablete distribuite copiilor, cu contracte în derulare la operatorii de telefonie mobilă.
Vorbim permanent despre echitate, incluziune și egalitate de șanse în sistemul de învățământ românesc. Dar, în loc să depunem eforturi ca toți elevii să aibă acces la educație, asigurându-le condiții de acces la cursuri online, după un an şi jumătate de la debutul pandemiei cu SARS-CoV-2, valul 4 ne prinde, iar, nepregătiți. Și, în loc să găsim soluții ca și acel procent minoritar de elevi/şcoli care nu dispun de mijloacele necesare desfășurării cursurilor online, găsim echitabil să „lovim” în toți elevii României. Aceasta e oare „România Educată”?