Sprijin pentru operatorii din transportul rutier local de persoane
Acordarea de compensații pentru operatorii care asigură transportul persoanelor pe traseele nerentabile, discutată la Adunarea Generală a Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România
Propunerea președintelui Consiliului Județean Hunedoara, Laurențiu Nistor, discutată în prealabil și cu parlamentarii de Hunedoara, privind acordarea de sprijin pentru operatorii din transportul rutier local de persoane, care deservesc rute nerentabile, a fost prezentată, ieri, 27 ianuarie, în plenul Adunării Generale a UNCJR desfășurată la Poiana Brașov.
Vicepreședintele Ion Bădin, care a fost mandatat să reprezinte Consiliul Județean Hunedoara la întâlnire, a prezentat oportunitatea legiferării acestei propuneri înaintate deja ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, Attila Cseke, și ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu. De asemenea, la solicitarea Consiliului Județean Hunedoara, situația va fi expusă de către președintele UNCJR, Adrian Veștea, la întâlnirea pe care acesta o va avea luni cu premierul Nicolae Ciucă.
Discuțiile privind modificarea Legii nr. 92/ 2007 a serviciilor publice de transport persoane în unitățile administrativ-teritoriale, în sensul introducerii unor reglementări care să permită ca autoritățile publice locale (consiliul județean și/sau consiliile locale) să poată contribui cu sume pentru asigurarea acestui serviciu, au fost inițiate la finele anului trecut de către președintele Consiliului Județean Hunedoara, Laurențiu Nistor. Demersurile s-au concretizat prin transmiterea unei solicitări adresate Guvernului în vederea adoptării unei ordonanțe de urgență care să permită implicarea autorităților locale prin acordarea de compensații acolo unde traseele sunt nerentabile pentru operatori.
Dorința autorității județene este aceea de a se putea asigura transportul rutier de persoane chiar și acolo unde numărul de călători este foarte mic, prin acordarea de compensații operatorilor în situația în care costurile de exploatare nu pot fi acoperite de activitatea desfășurată. În ultimul an, operatorii au renunțat la o serie de trasee județene, din cauza reducerii accentuate a numărului de călători și a creșterii costurilor cu combustibilul. În aceste condiții, elevii din aceste zone s-au văzut în imposibilitatea de a ajunge la cursuri, iar cetățenilor le-a fost îngreunată deplasarea spre centrele de comună sau spre orașe.