Sălan: Interpelare către Ministerul Educației
Asupra României s-a abătut valul patru al pandemiei şi numărul contaminărilor creşte îngrijorător de la o zi la alta. Dacă se va impune carantinarea unor localităţi din judeţul Hunedoara şi trecerea elevilor la învăţământ on-line, sute de elevi nu-şi vor putea folosi tabletele pentru a se conecta la Internet. Din acest motiv am adresat o interpelare ministrului educaţiei, Sorin-Mihai Cîmpeanu:
Stimate Domnule Ministru,
Prin “Ordinul pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2”, Ministerul Educaţiei şi Ministerul Sănătăţii au decis de comun acord noile reguli de desfăşurare a procesului de învăţământ, în condiţiile creşterii ratei de incidenţă a cazurilor de COVID-19.
Potrivit art. 3 alin.(1), în momentul în care incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor dintr-o localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori, Consiliul de administrație al unității de învățământ propune inspectoratului şcolar judeţean trecerea de la prezenţa fizică la participarea zilnică, în sistem on-line, a tuturor elevilor, cu excepția celor din învățământul special.
Aş dori să vă aduc la cunoştinţă următoarea situaţie: în judeţul Hunedoara există în prezent un număr de 77 de localităţi cu semnal telefonic foarte slab şi 3 localităţi fără semnal telefonic (conform Anexei 1), iar 13 dintre acestea au şi structuri de învăţământ active (conform Anexei 2). Numărul total al elevilor cuprinşi în formele de învăţământ primar şi gimnazial din aceste localităţi este de aproximativ 352.
România este curpinsă în acest moment de valul patru al pandemiei şi este foarte probabil ca în perioada imediat următoare să se treacă la măsura adoptării carantinei pentru localităţile afectate şi care vor depăşi pragul de incidență de 6/1.000 de locuitori stabilit prin Ordinul Ministerului.
În situaţia în care se va ajunge la trecerea elevilor în sistem on-line pentru localităţile hunedorene cu semnal GSM slab sau fără semnal, aceştia nu vor putea să îşi conecteze tabletele la Internet din cauza deficienţelor din infrastructura de telecomunicaţii.
Sunt convins că mai există şi alte judeţe din zona montană care se confruntă cu probleme similare.
Din experienţa de până acum, s-a constatat că procesul de recuperare al orelor neefectuate rămâne puţin eficient, iar ceea ce s-a pierdut rămâne ca lacună în pregătirea elevilor, punând în pericol absolvirea anului de învăţământ în bune condiţii.
În acest sens, aş dori să îmi comunicaţi dacă, atunci când au fost aprobate aceste măsuri de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, aţi avut în vedere şi situaţiile de felul celor prezentate mai sus şi ce soluţii alternative aveţi pentru aceşti elevi?
Solicit răspuns în scris.
Viorel Sălan, Deputat PSD Hunedoara