HUNEDOARA: Spitalul municipal obține o nouă finanțare europeană
În cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), unitățile sanitare publice au șansa să realizeze investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală. În acest sens, Guvernul României a aprobat finanțarea proiectului „Sistem informatic pentru evidența clinică a secțiilor A.T.I. (S.I.E.C – A.T.I.)”. În cadrul acestui proiect de care vor beneficia 18 unități sanitare din țară se află și Spitalul Municipal “Dr. Alexandru Simionescu”
Sistemul va permite monitorizarea continuă a pacienților
Scopul proiectului este de digitalizare a activității medicale din ATI pentru primele paturi ce vor fi conectate la un sistem informatic clinic, cu funcții ce cresc siguranța și calitatea îngrijirii pacienților. Valoarea investiției este de 500.000 euro.
“Sistemul va permite monitorizarea continuă, completă, precisă și trasabilă a parametrilor vitali ai pacienților îngrijiți în secția de Anestezie-Terapie Intensivă (ATI). Scopul monitorizării îl reprezintă reducerea semnificativă a numărului de erori, creșterea productivității actului medical și a eficienței personalului medical prin reducerea încărcării cu operații administrative şi birocratice. Investiția în sănătate, mai cu seamă în acea ramură în care linia dintre viață și moarte este una foarte subțire, este vitală. Instituția noastră bifează, astfel, încă un pas substanțial în procesul de modernizare”, explică Radu Budae , managerul spitalului.
Urgențele cu cea mai mare pondere în servicii medicale
În România, în toate spitalele publice sunt peste 5.000 de paturi în secțiile ATI (anestezie și terapie intensivă), dintr-un total de 125.000 de paturi, și 2.000 de medici care lucrează în aceste secții, dintr-un total de 56.000 de medici, arată datele de la Institutul Național de Statistică. Gama de asistență medicală care este oferită e una complexă. Cele mai des întâlnite servicii medicale țin de acordarea primului ajutor medical în caz de urgențe medicale, anestezii, hemodialize, resuscitări cardio-respiratorii, defibrilări, anestezii, terapie intensivă intra şi postoperatorie, ventilații artificiale şi alte servicii. Pe lângă toate activitățile ce presupun îngrijirea pacienților, cadrele medicale din secțiile de ATI sunt obligate, conform legislației, și la o serie de activități birocratice ce țin de documentarea îngrijirii pacientului. Această documentare se face manual și implică pierderea, în medie, a unei ore/pacient/zi.