DAS Deva elaborează planul serviciilor sociale
Reprezentanții Direcției de Asistență Socială Deva s-au întâlnit, la sediul instituției, cu reprezentanți ai asociațiilor și fundațiilor din municipiul Deva, care activează în domeniul protecției și asistenței sociale.
Întâlnirea a avut ca scop consultarea furnizorilor privați de servicii sociale, a asociațiilor profesionale și a organizațiilor reprezentative ale beneficiarilor în vederea elaborării Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate de la bugetul local în anul 2023. Documentul este obligatoriu, potrivit legislației din domeniul asistenței sociale, și cuprinde informații detaliate cu privire la serviciile sociale acordate de către DAS Deva, numărul și categoriile de beneficiari ai acestora, precum și proiectele și programele sociale pe care instituția își propune să le dezvolte, anul viitor, pentru diferite categorii de persoane vulnerabile.
Temele de pe agenda întâlnirii au vizat discuții privind serviciile sociale licențiate din portofoliul fiecărei organizații participante, categoriile de persoane cărora se adresează acestea, condițiile de acces la servicii, dar și dezvoltarea de către DAS Deva – ca structură publică furnizoare de servicii sociale, a unor colaborări cu organizații private de profil din municipiul Deva.
Un exemplu concret, adus în discuție, a fost posibilitatea încheierii unui parteneriat între DAS Deva și Fundația Senioren Betreuung, în cadrul căreia funcționează o unitate de îngrijiri la domiciliu pentru persoane vârstnice.
La consultări au fost invitate să participe 18 organizații din domeniul protecției și asistenței sociale care își desfășoară activitatea în municipiul Deva. Dintre acestea, Episcopia Ortodoxă Română a Devei și Hunedoarei este singura care furnizează servicii sociale destinate mai multor categoriilor vulnerabile – copii, vârstnici și persoane cu dizabilități, numărul de beneficiari depășind 800 de persoane, de la începutul anului 2022.
Planul anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate de la bugetul local în anul 2023 va intra în vigoare după aprobarea acestuia de către Consiliul Local Deva.
Direcția de Asistență Socială Deva