Primele somaţii pentru maşini abandonate !
După un răgaz mai mare de un an oferit proprietarilor de maşini abandonate, astăzi s-au efectuat primele proceduri de constatare şi emitere a somaţiilor. Dacă proprietarii (sau deţinătorii legali) nu se conformează, autovehiculele vor fi ridicate.
La începutul anului trecut, Consiliul Local Hunedoara a aprobat un regulament privind modul în care se vor derula procedurile de constatare, somare (a proprietarilor ori deţinătorilor legali) şi ridicare a maşinilor care staţionează de mai mult de şase luni pe domeniul public (maşini despre care există indicii temeinice că nu au fost mişcate din loc).
Conform regulamentului, sesizările privind maşinile abandonate pot fi făcute de orice persoană, verbal, în scris sau telefonic şi sunt centralizate de către Poliţia Locală Hunedoara.
Poliţia Locală verifică sesizarea iar în cazul în care aceasta se confirmă, lasă pe caroseria automobilului o somaţie prin care proprietarul (ori deţinătorul legal) este înştiinţat că trebuie să îl mute din locul respectiv în termen de 10 zile. Ulterior se va proceda la identificarea proprietarului în bazele de date, iar acestuia, în termen de maximum 5 zile de la data primei somaţii, i se va transmite la adresa de domiciliu o a doua somaţie (care, de data aceasta, va avea un termen de conformare de 5 zile).
După expirarea termenului comunicat proprietarului, Poliţia Locală verifică, din nou, în teren, dacă autovehiculul a fost sau nu mutat. Dacă proprietarul nu s-a conformat, maşina în cauză este ridicată de către o firmă autorizată şi transportată în zona special amenajată de Primărie, aflată în incinta fostei unităţi militare de la Hăşdat (o platformă îngrădită şi păzită).
După ridicare şi transport, proprietarul (ori deţinătorul legal) este somat din nou să îşi ridice maşina, de data aceasta de la punctul de depozitare. În această fază, recuperarea autovehiculului se poate face doar după ce proprietarul achită o amendă în cuantum de 2.000 de lei căreia i se adaugă costurile de ridicare, transport şi depozitare (300 lei – ridicare, 200 lei – transport, 100 lei/zi de depozitare).
În cazul în care proprietarul nu îşi revendică autovehiculul în termen de 10 zile de la depozitarea sa în locul special amenajat, maşina va fi considerată „autovehicul fără stăpân” şi va trece în proprietatea municipalităţii, putând fi valorificată de către Primărie.
În zilele următoare, Poliţia Locală va continua seria acţiunilor de verificare a sesizărilor şi de somare a proprietarilor de maşini abandonate.
Întregul demers se bazează pe Legea nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale, cu completările şi modificările ulterioare, HCL nr. 2/2021, respectiv HCL 219/2021.
« DEVA : lucrări de întreținere și curățenie (Stirea anterioara)
(Stirea urmatoare) LUCRĂRI ÎN PLENUL CAMEREI DEPUTAŢILOR »