Meniu Principal

LICITAȚIE PENTRU ÎNCĂ 20 TRENURI ELECTRICE DE LUNG PARCURS

La Ministerul Transporturilor se lucrează în ritm susținut. Zecilor de contracte semnate pentru dezvoltarea infrastructurii le se va adaugă unul extrem de important și de așteptat. Ministrul Sorin Grindeanu a lansat licitația pentru achiziția a încă 20 de treburi electrice, de mare viteză, care vor asigura călătorilor români condiții civilizate, de secol 21
Finanțarea acestui nou lot este asigurată prin PNRR. Contractul pentru primele 20 de trenuri, de același tip, a fost semnat deja în luna martie, iar primul tren va circula în România de anul viitor.
La Ministerul Transporturilor se lucrează în ritm susținut. Zecilor de contracte semnate pentru dezvoltarea infrastructurii le se va adaugă unul extrem de important și de așteptat. Ministrul Sorin Grindeanu a lansat licitația pentru achiziția a încă 20 de treburi electrice, de mare viteză, care vor asigura călătorilor români condiții civilizate, de secol 21
Finanțarea acestui nou lot este asigurată prin PNRR. Contractul pentru primele 20 de trenuri, de același tip, a fost semnat deja în luna martie, iar primul tren va circula în România de anul viitor.

”Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis astăzi, spre publicare în SICAP, anunţul de participare pentru acest contract finanţat prin PNRR. Cele 20 de trenuri electrice vor asigura transportul modern, sigur şi rapid al pasagerilor între marile oraşe ale României”, a transmis, miercuri seară, Sorin Grindeanu.

Ministrul a precizat că rutele vizate sunt:

  1. Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov
  2. Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
  3. Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi
  4. Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
  5. Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi
  6. Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava
  7. Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia
  8. Iaşi – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia
  9. Suceava – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia
  10. Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi

Potrivit ministrului, serviciile vor fi oferite iniţial pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulaţie a trenurilor, dar se vor extinde pe măsură ce vor fi electrificate şi alte rute (Cluj Napoca – Oradea, Bucureşti – Giurgiu, Constanţa – Mangalia).

Trenurile se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/h şi vor oferi o capacitate de transport de minimum 160 locuri fixe (clasa întâi şi clasa a doua) şi minim 160 locuri în picioare.

Ilie Toma, deputat PSD