Final de sesiune parlamentară. Activitate și obiective imediate: deputat Natalia-Elena INTOTERO
Săptămâna trecută, Parlamentul a încheiat prima sesiune ordinară. Un moment bun pentru evaluarea activității parlamentare, dar și pentru stabilirea următorilor pași și obiective.
Începând cu luna februarie, statistic vorbind, activitatea mea a presupus: 43 de luări de cuvânt în plenul Camerei Deputaților, 31 de inițiative legislative depuse în Parlamentul României, 55 de întrebări și interpelări formulate membrilor Guvernului Cîțu, 5 moțiuni semnate și 30 de ședințe prezidate în Comisia pentru învățământ.
Dincolo de toate acestea, activitatea din Comisia pentru învățământ din Camera Deputaților s-a centrat, în mandatul meu de președinte, pe dialog, transparență și incluziune. Pe lângă ședințele comisiei am organizat 5 dezbateri pe tematici de actualitatea și de importanță majoră: Curriculum modern pentru o Românie educată; Educaţia în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă; Rolul şi importanţa profesiei de psiholog în context European; Dialog pentru sănătate, familie şi educaţie; Vouchere culturale pentru elevii din învățământul preuniversitar.
La toate acestea, cât și la procesul legislativ, am insistat să implic toți actorii din învățământ, invitând elevi, studenți, părinți, profesori și sindicate, pe lângă alte organizații, astfel încât parlamentarii comisiei să cunoască, înainte să voteze, părerea principalilor noștri beneficiari.
În toată această perioadă, dialogul cu cetățenii a reprezentat un pilon important în desfășurarea optimă a activității mele. Întâlnirile săptămânale cu hunedorenii s-au dovedit mereu un bun prilej pentru a înțelege mai bine nevoile lor și ale societății. Astfel, multe dintre propunerile legislative inițiate au fost concepute având la bază chiar solicitările venite din partea lor, dar și a elevilor, profesorilor din toată țara cu care am comunicat și prin intermediul rețelelor de socializare. De exemplu, proiectul de lege privind voucherele culturale pentru elevi a avut la bază un e-mail și o scrisoare deschisă transmisă online, venite din partea asociațiilor de elevi și societatea civilă. Țin să subliniez din nou, importanța pe care o are interacțiunea și consultarea constantă a cetățenilor, a celor care ne-au trimis în Parlament să le reprezentăm cu responsabilitate interesele!
Câteva dintre proiectele legislative inițiate ca urmare a dialogului cu societatea civilă și care aduc schimbări reale în viețile românilor se referă la: acordarea voucherelor culturale pentru elevi, prin crearea cadrului legal pentru implementarea unui proiect național de consum cultural destinat elevilor sub forma unor bonuri valorice în cuantum de 250 lei pe an; administrarea eficientă a imobilelor școlare oferind posibilitatea consiliilor locale să schimbe destinația unităților de învățământ închise din lipsă de elevi, fără avizul prealabil al Ministerului Educației; includerea invențiilor noi, precum alfabetul tactilo – grafic în învățământul special în vederea reducerii inegalităților și excluziunii sociale a persoanelor cu dizabilități; acordarea voucherelor de vacanță prin continuarea și dezvoltarea programului voucherelor de vacanță în contextul post-pandemic, cu impact pozitiv asupra industriei ospitalității grav afectate de criza sanitară; corelarea salariilor personalului Agențiilor Județene pentru Protecția Mediului cu cele din Administrația Centrală; transmiterea unor bunuri imobile din domeniul public al statului aflate în administrarea autorităților centrale, în domeniul public al municipiului Brad și al comunelor Șoimuș, Luncoiu de Jos, Vălișoara și Băița, având ca obiect dezvoltarea unui circuit pe ruta fostei căi ferate, Deva-Brad; implementarea asistenței medicale mobile în România cu efect pozitiv imediat asupra accesului pacienților la serviciile de sănătate în zonele lipsite de infrastructură medicală.
Multe dintre aceste proiecte legislative vor ajunge la vot în sesiunea septembrie-ianuarie 2021. Pot să spun că principalul obiectiv este asigurarea procesului legislativ pozitiv pentru propunerile de lege care pot schimba viețile românilor, precum și identificarea unor noi proiecte care să vină în sprijinul societății. Tot în septembrie, reîncepe școala. În acest sens, voi încerca să mențin un cadrul legislativ eficient corelat cu valorile românești, astfel încât elevii să se bucure de o educație performantă, reală și în siguranță, în ciuda amenințării epidemiologice. Așa să ne ajute Dumnezeu!
Natalia-Elena INTOTERO
Deputat PSD Hunedoara